Jezdila jsem pod hodně trenéry, kteří mi dali hodně rad, co a jak dělat v lehkém klusu, jak vysedávat, kam co u toho dávat, na co myslet, proč co dělat. Co si budeme povídat, v lehkém klusu člověk na koni “při práci” stráví možná nejvíc času. Nebo co myslíte?

Co jsem se dozvěděla:

– chyť rytmus (jasně, to je pravda)
– drž tempo (nepřidávej se ke koni, ty diktuješ, jakým tempem se bude klusat)
– drž rytmus

– “TEĎ, TEĎ!”

– buď stejně dlouho nahoře, jako dole
– nevysedávej nahoru, ale podsazuj pánev
– vysedávej, jako bys chtěla spodním bříškem zavřít šuplík
– zpevni bříško, podsaď zadek
– nevysedávej tolik, využij pohyb koně -> vysedávej jen tolik, kolik tě kůň vyhodí
– pruží kyčel, koleno, kotník

Všechno je to veskrze pravda.

Já jsem vždycky říkala, ať si jezdec u toho všeho představí, že je tanečník samby. Proč? Protože pánev musí být krásně volná, aby mohla kopírovat pohyb koně a nebránit mu v pružném pohybu.

Áďa říká swinguj, a to je podle mě super. Všichni teď swingujeme, protože nás to jedno slovíčko krásně navede přesně tam, kde potřebujeme být.

Barča @voiceofhorses krásně popisuje, jak máš dvě sedací kosti, a klus je diagonální pohyb, tak se ho nesnaž rušit jednostranným nahoru-dolů. Naopak pust sedací kosti do rytmu koňského klusového tance (snad se to takhle ve zkratce dá říct).

Tím se vlastně dostáváme zpátky na začátek. Chyť rytmus. A v tom rytmu tancuj.

Až budeš celá ztuhlá opracovávat, vzpomeň si na mě/nás. Na to, že zkrácení může být jiskřivá, pomalá, ale vášnivá rumba – swinguj pomaleji. Že v prodloužení graduje taneční číslo samby – swinguj rychleji. Buď přesná, jako profesionální tanečník. Měj naprosto pevný střed těla (korzet – core). Jen tak budeš mít i naprostou kontrolu nad svým tancem.

A pak se začnou dít věci, to mi věř.